Planowanie i strategie sprzedażowe w praktyce

1. Nowa sprzedaż / sprzedaż odwrócona – dynamiczna zmiana
    wymagań klientów

  • Intro – Sales Ideas: interakcyjna symulacja wprowadzająca do warsztatów
  • ROPO/Showroom/Zalando Generation/Off-owcy – zupełnie nowa segmentacja klientów B2B i B2C pod koniec drugiej dekady XXI wieku
  • „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” i perspektywa zakupowa – nowe podejście do sprzedaży strategicznej
  • Sprzedaż ukierunkowana, big data, permission sales – nowe sposoby sprzedaży 
    w dynamicznie zmieniających się warunkach
  • Quiz / interaktywny warsztat – nowe media / nowe modele sprzedaży

Aktywne wprowadzenie do warsztatów z zakresu nowej strategii i projektów sprzedażowych, dynamiczny przegląd nowych trendów – ilustrujących narzędziami filmowymi, case-studies oraz interakcyjnymi krótkimi symulacjami/warsztatami.

2. Symulacyjna gra strategiczna STRATEGIC SALES

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów sprzedaży i metod osiągania celów
  • określanie strategii sprzedaży portfela produktów
  • planowanie i podział budżetu sprzedażowego
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów na rynku
  • raportowanie wyników i feedback

Symulacja STRATEGIC SALES stanowić będzie kluczową część warsztatów pierwszego dnia. Będzie to niepowtarzalna szansa sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie sprzedaży strategicznej – w podobny sposób jak piloci samolotów ćwiczą swoje umiejętności na symulatorów lotów. Tradycyjnie dla zwycięskiego zespołu przewidziane są nagrody.

3. Podsumowanie i  przegląd wyników gry STRATEGIC SALES

  • przegląd realizowanych strategii przez poszczególne zespoły
  • analiza strategii i planów sprzedaży poszczególnych grup
  • ocena sprzedaży portfela produktów
  • wskaźniki sprzedażowe w praktyce

Dzięki realizacji planów i strategii sprzedażowych „na żywo”, będziemy mogli prześledzić ich skuteczność i efektywność, analizując cele, strategie i wskaźniki poszczególnych zespołów – wraz z prześledzeniem czynników przyczyniających się do długofalowego sukcesu strategii sprzedaży.

4. Plany i strategie sprzedażowe w praktyce

  • ocena rynku i możliwości rynkowych (cross-analysis, gap analysis, new market)
  • profesjonalne określanie celów i strategii sprzedaży – wraz z analizą kluczowych ryzyk oraz środków działania (mapowanie w układzie produkt-rynek)
  • pozycjonowanie oferty na tle konkurencji, wynajdywanie wyróżników sprzedażowych
    i USP naszej oferty – z wykorzystaniem profesjonalnego narzędzia
  • mapy rynku w strategii CCS – opracowanie planów i działań łączących strategię z praktyczną realizacją (go to market)

Profesjonalne narzędzie do planowania sprzedaży w Excelu, do wykorzystania podczas warsztatów oraz w codziennej pracy; możliwość opracowania planów działań dla wirtualnych zespołów z symulacji rynkowej lub dla potrzeb planowania sprzedaży w swojej firmie w 2018 roku.

5. Profesjonalne zarządzanie projektami sprzedażowymi – PRINCE2, PMI i Agile

  • dlaczego warto wykorzystywać sprawdzone metodyki projektowe we wdrażaniu działań sprzedażowych – menedżer sprzedaży: strateg nowej generacji
  • PMI – test własnego stylu pracy projektowej oraz zasady współpracy sprzedaży
    w strukturze macierzowej: jak sprostać wyzwaniom
  • PRINCE2 – podstawowe narzędzia: cele projektu i produkty projektowe, strategia komunikacji, strategia zarządzania ryzykiem w sprzedaży, zakresy projektu i harmonogramy, raportowanie i zapisy
  • opracowywanie map i planów wdrożeniowych projektów Uczestników szkolenia
  • projekty Agile – jak twórczo wykorzystać tą metodę w dynamicznie zmieniających się warunkach prowadzenia sprzedaży
  • najważniejsze trendy w sprzedaży strategicznej 2020 i sposoby przygotowania się do nich

Autorskie narzędzia w Excelu do planowania i śledzenia realizacji projektów PRINCE2, testy diagnozujące potencjał i role w projektach sprzedażowych, inspiracje i kluczowe trendy
w sprzedaży w różnych sektorach w perspektywie 2020.

Termin szkolenia
2018-02-12 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1290 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@kfk.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA). Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim. Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.