Skuteczny menedżer - zarządzanie zespołem
1. Kompetencje osobowościowe menedżera
- Co powinno wyróżniać menedżera spośród innych osób?
- Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania
- Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich
- Umiejętność kierowania sobą
- Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół?
- Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy
2. Kim są moi pracownicy?
- Co jest potrzebne, żeby skutecznie motywować pracownika?
- Różnice: komunikacja, współpraca w zespole, podejmowanie decyzji – modele DISC i Thomas International
Ćwiczenia praktyczne na modelu TI
3. Inspiracje do lepszego motywowania i zarządzania
- Motywacje zakorzenione w biologii ludzkiego mózgu
- Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji,
- Dwuczynnikowa teoria motywacji F. Herzberga – czynniki higieniczne a czynniki motywujące – różnice i powiązania, motywacja i demotywacja
- Co może uczynić z nas liderów?
- Model przywództwa wg Instytutu Gallupa
4. Zadanie jako cel działania zespołu
- Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
- Metoda SMART-ER
- Golden Circle – Simon Sinek – jak komunikować cele
- Cele strategiczne i operacyjne
- Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie
5. Różnice między tym, co psychologia wie a tym, co robi biznes
- Dan Pink i zadziwiająca teoria motywacji
- Co motywuje i co demotywuje moich pracowników?
- Dwa miasta – czyli o podejściu ludzi do zadań
- Kto zabrał mój ser? – rzecz o motywacji w zmianie
6. Nowoczesne techniki pracy zespołowej
- Atlassian (fedex day’s) – case study
- Metaplan na warsztat
- Jak pracują w Google? – case study
- Jak powstały: Gmail, Orkut, Google News?
- Środowisko zorientowane na wynik – czyli technologia ROWE
- Przykład Microsoft Encarta
7. Techniki pracy zespołowej wzmacniające motywację
- Burza mózgów
- Śnieżna kula
- Drzewo decyzyjne
- Metaplan
- ROWE i autonomia
- Fedex day
8. Efektywne techniki motywowania
- 7 sekretów motywacji, dopasowanie pracownika do modelu motywacji
- Technika SOG
- Delegowanie zadań
- Wytłumacz ludziom Prawo Parkinsona
- Motywujący feedback i docenianie
- Praca w kluczowych projektach
- Wykorzystanie narzędzi coachingowych w motywowaniu.
- Pokolenie X i Y. Nowy pracownik vs. „stary” pracownik.
- Jeżeli chcesz poznać charakter człowieka, daj mu władzę.
9. Umiejętność delegowania zadań
- Pierwszy grzech menedżerów
- Delegowanie jako narzędzie motywowania
- Warunki skutecznego delegowania zadań
- 7 stopni delegowania zadań
- Przeszkody w skutecznym delegowaniu
- Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień
10. Jak zarządzać efektywnością pracownika?
- Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik?
- Jak precyzyjnie opisać oczekiwany rezultat?
- Skuteczność, efektywność, jakość, produktywność, terminowość – ważne wskaźniki
- Jak zlecać zadania i jak efektywnie egzekwować wykonywanie poleceń?
- Jak docenić (pochwalić) pracownika? – praca z modelem
- Jak udzielić konstruktywnej krytyki? – praca z modelem
- Kontrola realizacji zadań i rozliczanie
- Badanie przyczyn niepowodzeń
11. Jak efektywnie pracować z zespołem?
- Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu
- Różnica między grupą a zespołem
- Odpowiedzialność w zespole
- Co zagraża zespołowi w osiąganiu celów?
Termin szkolenia
2018-05-21 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1290 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@kfk.pl
Trener
Rafał Brodowski
Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu negocjacji, technik sprzedaży i rozwiązywania sytuacji konfliktowych, motywacji, rozwoju potencjału pracowników i menedżerów, oraz budowanie zespołów i komunikacji interpersonalnej. Zajmuje się także projektowaniem i wdrażaniem autorskich narzędzi do zarządzania sprzedażą oraz projektowaniem systemów motywacyjnych. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył również podyplomowe studia Psychologia Klienta w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Akademię Trenera Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego.
Od 2008 roku prowadzi także usługi doradcze według metodologii opartych na technikach wykorzystywanych w coachingu i mentoringu.
Prowadził szkolenia dla bardzo wielu korporacji i spółek giełdowych, średnich przedsiębiorstw z kilkunastu branż, jak również instytucji państwowych oraz samorządowych.