AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM TO TERAZ AKADEMIA KFK - TA SAMA JAKOŚĆ I NOWY PROSTY ADRES: KFK.PL
22 211 89 11
szkolenia@kfk.pl

Psychologia marketingu i sprzedaży - tajniki zachowań i motywacji konsumentów

Data rozpoczęcia:
12 MARCA

Czas trwania:
2 DNI

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja:
WARSZAWA

Cena:
2250 PLN

Nie odpowiada Ci data? Zapytaj o kolejną: szkolenia@kfk.pl

MIEJSCE SZKOLENIA

WARSZAWA: Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!

RABATY I KOLEJNE DATY

2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie

PROGRAM SZKOLENIA

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 12-13 grudnia

Zapewniamy obiady i przerwy kawowe

Zapisy przyjmujemy do 5 grudnia włącznie. Zapraszamy

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Dla kogo?

  • Szkolenie jest skierowane dla specjalistów z obszaru marketingu, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o psychologii marketingu oraz zachowaniach konsumenckich.
  • Przeznaczone jest także do osób, które chcą lepiej zrozumieć ekonomię behawioralną i wykorzystać tę wiedzę w praktyce marketingowej i sprzedażowej.
  • Niezależnie od dotychczasowego doświadczenia w marketingu, uczestnicy zdobędą narzędzia i strategie, które pozwolą im skuteczniej dotrzeć do klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe.

KORZYŚCI

  • Lepsze zrozumienie potrzeb i motywacji klientów - poznasz psychologiczne źródła zachowań konsumentów (często nieoczywiste i zaskakujące), co pozwoli lepiej dostosować strategię marketingową do oczekiwań i preferencji klientów.
  • Dzięki poznaniu mechanizmów decyzyjnych klientów będziesz tworzyć lepsze strategie marketingowe i polepszyć komunikację marketingową
  • Zbudujesz silniejsze relacje z klientami i zwiększać ich lojalność wobec marki. Dowiesz się, jak budować pozytywne nastawienie i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami.
  • Poznasz metody poprawy interakcji z klientami, aby zwiększyć ich satysfakcję i zminimalizować bariery zakupowe, czyli zoptymalizować doświadczenia klienta
  • Będziesz wiedzieć, jak lepiej dopasować uslugi / produkty do potrzeb i preferencji klientów. Możesz dzięki temu uniknąć błędów w projektowaniu i wprowadzać innowacje, które przyciągną uwagę oraz spełnią oczekiwania konsumentów.

Dowiesz się również:

  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje - i jak to możesz wykorzystać w marketingu?
  • Dlaczego oferowanie wiele możliwości wyboru produktów lub usług to tak naprawdę pułapka dla klienta i jak z niej wyjść?

Szkolenie jest unikatowym połączeniem wiedzy z zakresu psychologii marketingu z najnowszymi badaniami zachowań konsumenckich. To pełen inspiracji warsztat, który zmieni Twój sposób myślenia o marketingu. Przekonaj się.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak powstaje wiedza konsumenta

  • Jak uczymy się i zapamiętujemy - poznasz mechanizmy tworzenia i utrwalania wiedzy przez konsumentów oraz ich wpływ na decyzje zakupowe.
  • Jak wybieramy i kupujemy: dowiesz się, jak proces wyboru i zakupu jest kształtowany przez różne czynniki psychologiczne.
  • Jak działa racjonalizacja decyzji - zrozumiesz, dlaczego klienci usprawiedliwiają swoje wybory i jak to wykorzystać w marketingu

2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie

  • Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
  • Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie

3. Motywacje i emocje w marketingu

  • Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
  • Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe - kiedy obniżanie cen nie ma sensu?
  • Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki - jak budować lojalność wobec marki
  • Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji przez konsumentów

4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa

  • Ocena zgodności oczekiwań z rzeczywistością - nauczysz się mierzyć satysfakcję klientów po zakupie
  • Wpływ doświadczenia zakupowego na lojalność klienta.
  • Strategie zarządzania dysonansem pozakupowym - dowiesz się, jak minimalizować negatywne odczucia po zakupie.

5. Modele decyzji zakupowych

  • Model EKB, Fishbeina, Ajzena - poznasz modele opisujące proces podejmowania decyzji zakupowych i dowiesz się, jak można wykorzystać je w marketingu
  • Poszukiwanie informacji i porównywanie opcji prez klienta - zrozumiesz, jak konsumenci zbierają informacje i dokonują wyboru

6.  Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?

  • Klasyczne modele mierzenia efektywności kampanii reklamowych i ich zastosowanie w praktyce
  • AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
  • DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta

7. Psychograficzna segmentacja rynku

  • Nauczysz się, jak segmentować rynek na podstawie wartości i stylów życia klientów
  • Poznaj 8 podstawowych grup konsumenckich w modelu VALS 2
  • Model motywacji konsumentów Censydiam, co to ma wspólnego z Freudem i jak je wykorzystać w strategiach marketingowych

8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu i jak go można poprawić?

  • Wiarygodność marki i obietnica marki
  • Transparentość i autentyczność: marki, czyli znaczenie uczciwej komunikacji z klientami
  • Wykorzystanie referencji i opinii do budowania zaufania

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
  • … i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Jeśli Twoje szkolenie będzie współfinansowane ze środków publicznych, wpisz taką informację w punkcie UWAGI w formularzu zamówienia na dole strony oraz pobierz oświadczenie dostępne TUTAJ
Wypełnij je, zeskanuj i wyślij do nas na adres: kontakt@szkoleniaatrium.pl

Trener Marketingu

Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska

Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Wykładowca Akademii Koźmińskiego. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań marketingowych, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu. Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Występuje na konferencjach naukowych i branżowych, współautorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta”. Współpracuje w zakresie projektów marketingowych z wielkimi korporacjami i instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii KFK prowadzi szkolenia z zakresu psychologii marketingu i sprzedaży.