Content marketing - znaczenie i wykorzystanie
Content Marketing
Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w internecie. Treści mogą przybierać różną formę ? artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik.
Strategia content marketingu ma na celu pozyskanie stałego grona klientów. W ramach tej strategii podejmowane są działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonego segmentu klientów ? grupy odbiorców. Content marketing to najważniejsza strategia Inbound marketingu.
Badania pokazują, że firmy publikujące wartościowe treści generują o 67% więcej leadów niż te, które tego nie robią, a dobrze zaplanowany content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjna reklama, przynosząc jednocześnie długofalowe efekty.
Czym jest Inbound Marketing?
Działania marketingowe, które umożliwiają potencjalnemu klientowi samodzielne znalezienie usług lub produktów, którymi jest zainteresowany, a nie narzucanie się z przekazem reklamowym. Dotarcie do grupy docelowej jest możliwe dzięki np. efektywnemu pozycjonowaniu i reklamom w wyszukiwarce (SEO i SEM), publikowaniu interesujących artykułów na blogach, obecności w portalach społecznościowych. Strategie Inbound Marketingu pozwalają poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć popularność i rozpoznawalność marki.
Content Marketing
Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie i dostarczanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści w odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie.
Przykładowe formy content marketingu:
- E-mailing, newsletter
- Blog, porady, instrukcje
- Publikowanie rankingów typu TOP10
- Infografiki, memy
- Podcasty, e-booki, audiobooki
- Filmy na YouTube, platformy społecznościowe
W czym pomaga content marketing?
- W budowaniu świadomości marki
- W przyciąganiu konkretnej grupy odbiorców
- W pozyskiwaniu nowych klientów
- W generowaniu leadów sprzedażowych
- W utrzymaniu dotychczasowych klientów
- W budowaniu zaangażowania klientów
- W zwiększaniu ruchu na stronie
- W zwiększaniu sprzedaży
Zapraszamy na dwa szkolenia z zakresu content marketingu i copywritingu sprzedażowego:
CONTENT MARKETING I SEO COPYWRITING
COPYWRITING SPRZEDAŻOWY I BIZNESOWY - KOMUNIKACJA, KTÓRA SPRZEDAJE I BUDUJE RELACJE