Content marketing - znaczenie i wykorzystanie

Content Marketing

Content marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w internecie. Treści mogą przybierać różną formę ? artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik.

Strategia content marketingu ma na celu pozyskanie stałego grona klientów. W ramach tej strategii podejmowane są działania polegające na publikacji i promocji wartościowych treści dla określonego segmentu klientów ? grupy odbiorców. Content marketing to najważniejsza strategia Inbound marketingu.

Badania pokazują, że firmy publikujące wartościowe treści generują o 67% więcej leadów niż te, które tego nie robią, a dobrze zaplanowany content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjna reklama, przynosząc jednocześnie długofalowe efekty.

Czym jest Inbound Marketing?

Działania marketingowe, które umożliwiają potencjalnemu klientowi samodzielne znalezienie usług lub produktów, którymi jest zainteresowany, a nie narzucanie się z przekazem reklamowym. Dotarcie do grupy docelowej jest możliwe dzięki np. efektywnemu pozycjonowaniu i reklamom w wyszukiwarce (SEO i SEM), publikowaniu interesujących artykułów na blogach, obecności w portalach społecznościowych. Strategie Inbound Marketingu pozwalają poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć popularność i rozpoznawalność marki.

Content Marketing

Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie i dostarczanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści w odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie.

Przykładowe formy content marketingu:

  •   E-mailing, newsletter
  •   Blog, porady, instrukcje
  •   Publikowanie rankingów typu TOP10
  •   Infografiki, memy
  •   Podcasty, e-booki, audiobooki
  •   Filmy na YouTube, platformy społecznościowe

W czym pomaga content marketing?

  • W budowaniu świadomości marki
  • W przyciąganiu konkretnej grupy odbiorców
  • W pozyskiwaniu nowych klientów
  • W generowaniu leadów sprzedażowych
  • W utrzymaniu dotychczasowych klientów
  • W budowaniu zaangażowania klientów
  • W zwiększaniu ruchu na stronie
  • W zwiększaniu sprzedaży
               

Zapraszamy na dwa szkolenia z zakresu content marketingu i copywritingu sprzedażowego:

                 

CONTENT MARKETING I SEO COPYWRITING

                 

COPYWRITING SPRZEDAŻOWY I BIZNESOWY - KOMUNIKACJA, KTÓRA SPRZEDAJE I BUDUJE RELACJE