22 211 89 11
szkolenia@kfk.pl

Design Thinking. Projektowanie i rozwój produktów i usług

Data rozpoczęcia:
13 MAJA 2025

Czas trwania:
2 DNI

Godziny:
9:00-16:00

Lokalizacja:
WARSZAWA

Cena:
2250 PLN netto +23% VAT

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!

RABATY I KOLEJNE DATY

2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie

NIE ODPOWIADA CI DATA?

Zapytaj o kolejną: szkolenia@kfk.pl

ZAMÓW SZKOLENIE

Informacje

Zapewniamy: obiady, przerwy kawowe, certyfikaty i materiały szkoleniowe.

DLA KOGO?

  •  Dla menedżerów i specjalistów, którzy chcą wprowadzać nowe pomysły i projektować usługi lub produkty
  •  Dla liderów tworzących podejście zorientowane na klienta i wspierających zmiany w firmie
  •  Dla wszystkich aktywnych zawodowo osób, które chcą rozwijać praktyczne umiejętności zarządzania i działać innowacyjnie
  •  Dla menedżerów na różnych poziomach: w marketingu, R&D, CX

Forma

  •  Warsztat - uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi.
  •  Elementy teorii przedstawiane są w formie mini wykładu z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami, które są bazą szkolenia
  •  Jest to szkolenie dla kreatywnych specjalistów i menedżerów, którzy stale się rozwijają, szukają nowych rozwiązań i chcą być o krok przed innymi.

Korzyści

  •  Dzięki szkoleniu poznasz proces i narzędzia, będziesz w stanie zaplanować go i przeprowadzić w swojej firmie na własne potrzeby.
  •  Poznasz też i zrozumiesz DT jako metodę pracy: dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe”, jak rozwijać tę umiejętność i jak stworzyć skuteczny zespół Design Thinking.
  •  Będziesz mógł pracować jako moderator (facylitator) procesów Design Thinking

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1.

1. Design Thinking jako proces i jako podejście

  • Etapy procesu Design Thinking - jak przebiega i dlaczego działa?
  • Krótka historia podejścia DT i jego rozwój
  • Jak Design Thinking wspiera innowacje? Strategia błękitnego oceanu
  • Czym różni się DT od innych metod pracy nad problemami?
  • Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach i kontekst użytkowników, myślenie „czasownikami”
  • Mapa kluczowych zaangażowanych osób, grup, partnerów wpływających na projekt

2. Zespoły Design Thinking

  • Jakie cechy ma skuteczny zespoł DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Jak skutecznie komunikować się w zespole DT?

3. Warsztat: Etap 1 – Odkrywanie potrzeb i analiza zachowań użytkowników

  • Jak zrozumieć użytkowników i ich potrzeby?
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia, które pomagają w analizie
  • Dobór użytkowników do badań – dlaczego warto badać zarówno typowych, jak i skrajnych użytkowników?
  • Analizowanie wyników badań: jak znaleźć kluczowe wzorce? (diagram powinowactwa, klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (mapa empatii, moodboard, persona)

4. Warsztat: Etap 2 – Określenie wyzwania projektowego

  • Jak odróżnić realne potrzeby od symptomów problemu?
  • Analiza wglądów (insights) i ich rola w DT
  • Jak wyznaczyć wartości i kryteria dla rozwiązania? (matryca kryteriów, matryca propozycji wartości)
  • Jak precyzyjnie zdefiniować wyzwanie projektowe? (point-of-view, job-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia - metoda „20 minut pytań”
  • Jak sformułować właściwe pytanie generatywne?


Dzień 2.

5. Warsztat: Etap 3 – Generowanie pomysłów

  • Jak pobudzić kreatywność zespołu przed burzą mózgów?
  • Indywidualne i grupowe metody generowania pomysłów (burza mózgów)
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (Kapelusze, De Bono analogie, SCAMPER)
  • Wybór najlepszych pomysłów – jak selekcjonować rozwiązania? (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)

6. Warsztat. Etap 4 – Prototypowanie

  • Po co tworzymy prototypy i co nam dają?
  • Jak wygląda dobry prototyp?
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Jak krok po kroku poprawiać rozwiązanie?

7. Warsztat. Etap 5 – Testowanie

  • Jak efektywnie testować rozwiązania?
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
  • Jak dobrać użytkowników do testów, by uzyskać najlepsze informacje zwrotne?
  • Karta testów (MOSCOW) jak analizować wyniki testów?
  • Jak wykorzystać informacje zwrotne do dalszego udoskonalenia rozwiązania?

8. Design Thinking w dużych i małych firmach - jak wdrożyć?

  • Jak duże firmy wdrażają Design Thinking? (Model Simplexity)
  • Jak DT działa w startupach i małych firmach? (sprinty, Lean Startup)
  • Jak dostosować proces DT do konkretnego problemu biznesowego?

9. DNA Innowatora - jak myśleć projektowo na co dzień?

  • Jak rozwijać w sobie myślenie projektowe?
  • Sześć zachowań wspierających kreatywność i przedsiębiorczość
               

To szkolenie w formie zamkniętej / in company jest dostępne w języku polskim i angielskim.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym dla grupy pracowników, napisz do nas: szkolenia@kfk.pl

             
Trener Marketingu

Dr Agnieszka Chęś

Trener biznesu, menedżer projektów strategii customer experience management (CX) i marketingowych, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług - desing thinking. W Akademii KFK prowadzi szkolenia Customer Experience Management i Design Thinking.
Jest wykładowcą w The American Business School of Paris we Francji, a także profesorem nadzwyczajnym Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim i na Półwyspie Arabskim. W pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności.
Prowadziła badania dotyczące marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. Członek Project Management Institute oraz SIETAR - Society for Intercultural Education, Training and Research. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: Google (Projektanci Innowacji), Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company.