Zarządzanie ceną – jak ustalać ceny i zwiększać marżę (Pricing)

Start: 05 LUTEGO 2026
Koniec: 06 LUTEGO 2026

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja: WARSZAWA

Cena: 2150 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58. Zapewniamy: certyfikaty, materiały, przerwy kawowe, obiady.

RABATY

EARLY BIRD: zamówienie min. 30 dni przed szkoleniem – 5%
TEAM: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15%

ZAPISZ SIĘ - LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Zapisz się najpóźniej 7 DNI przed terminem.
Grupy do 12 osób = więcej uwagi i wsparcia trenera, wymiana doświadczeń, komfort i realne efekty.

MASZ PYTANIA?

beata@kfk.pl    22 1189 002 (9-17)

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

  •  Szkolenie skierowane jest do specjalistów sprzedaży, marketingu, trade marketingu (marketingu handlowego) oraz rozwoju biznesu. 
  •  To szkolenie przeznaczone jest dla osób, którzy aktywnie uczestniczą w procesie kształtowania cen i tworzenia polityki cenowej lub pełnią rolę kluczowego ogniwa w komunikacji cenowej z otoczeniem.

KORZYŚCI

  •  Zyskasz nowe spojrzenie na zależności między ceną, marżą i sprzedażą a pozycją rynkową
  •  Dowiesz się, jak unikać typowych błędów cenowych i zwiększać zyski.
  •  Poznasz czynniki, które sprawiają, że nawet wyższe ceny są akceptowane.
  •  Nauczysz się dobierać skuteczne strategie cenowe do sytuacji rynkowej.
  •  Przećwiczysz podejmowanie decyzji cenowych na realnych przykładach.
  •  Lepiej wykorzystasz potencjał ceny jako narzędzia rozwoju biznesu

PROGRAM SZKOLENIA

1. Cena jako narzędzie wzrostu - nie tylko liczba na etykiecie

  • Jak klienci naprawdę myślą o cenach – i jak to wykorzystać
  • Trendy i wyzwania w zarządzaniu cenami
  • Odpowiedzialność za ceny w organizacji – sprzedaż czy marketing – jak to połączyć?
  • Przekonania ludzkie jako siła napędowa lub bloker działań cenowych

2. Czynniki kształtowania cen z perspektywy przedsiębiorcy i klienta

  • Czym kieruje się klient kupując produkty/usługi a czym przedsiębiorca
  • Zasada 3C w ustalaniu cen
  • Marża i narzut – jak je policzyć i jakie są różnice

3. Warsztat ustalania ceny dla wybranego produktu - policz i obroń swoją cenę

  • 12 kroków do udanej strategii cenowej
  • Zespołowa analiza założeń i propozycji cenowych
  • Prezentacja ceny przed zespołem handlowym, managerem, zarządem

Warsztat podczas, którego uczestnicy będą kształtować cenę, będą zbierać argumenty do uzasadnienia przyjętej ceny. Uczestnicy będą również prezentować swoje propozycje przed grupą, która wcieli się również w role zarządu czy działu sprzedaży. Role podczas warsztatu będą się zmieniać.

4. Strategie cenowe w tradycyjnych kanałach sprzedaży i e-commerce

  • Co zawiera strategia cenowa i jakie jest jej znaczenie
  • Strategia oparta na wartości – sposoby tworzenia wartości
  • Strategie w oparciu o klienta
  • Strategie w oparciu o konkurencję
  • Cechy wygrywających strategii cenowych
  • Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
  • Uczestnicy będą określać strategie cenowe dla wybranych produktów i usług.

5. Pomoc AI (sztucznej inteligencji) w ustalaniu cen – szybciej, precyzyjniej, skuteczniej

  • Jak napisać prompt – co uwzględnić, aby otrzymać to czego potrzebujemy
  • Jak ocenić propozycję AI
  • Analiza cen z użyciem AI

6. Polityka cenowa bez chaosu - rabaty, obniżki, stabilność

  • Strategie w dobie kryzysu i inflacji
  • Przejęcie marki przez nowego właściciela i reaktywowanie marki
  • Polityka rabatowa i sposoby na ograniczanie rabatów
  • Strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
  • Nieszablonowe sposoby na zarządzanie ceną w fazie schyłkowej produktu
  • Warsztat i praca z realnymi case studies

7. Krajobraz cen – narzędzie do wizualizacji położenia cenowego, analizy i podejmowania decyzji

Trener Marketingu

Izabela Bohdan-Talmont

Doświadczona trenerka i menedżer marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami, produktami, strategiach marketingowych i trade marketingu. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała jako menedżer działów sprzedaży i marketingu firm FMCG: Kamis (McCormick), Eveline Cosmetics, 3M, Canpol, Spectrum Brands, Medela. Obecnie członek zarządu Emipak, współpracuje z drukarniami fleksograficznymi. Od 2011 roku prowadzi szkolenia biznesowe, koncentrując się na marketingu B2B, trade marketingu, zarządzaniu marką i polityce cenowej. Zrealizowała setki szkoleń dla firm z różnych branż. Autorka publikacji w Marketer+, E-commerce w Polsce, OOH Magazine, Świecie Druku, prelegentka konferencji branżowych i panelistka ekspercka BNP Paribas. W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką i strategiami to jej główne obszary szkoleniowe.