Polityka cenowa i strategie w zarządzaniu cenami - pricing

Data rozpoczęcia:
14 LIPCA 2025

Czas trwania:
2 DNI

Godziny:
9:00-16:00

Lokalizacja:
WARSZAWA

Cena:
2000 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy przerwy kawowe i OBIADY w restauracji hotelowej

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!

RABATY I KOLEJNE DATY

2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie

NIE ODPOWIADA CI DATA?

Zapytaj o kolejną: szkolenia@kfk.pl

ZAMÓW SZKOLENIE

Informacje

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

  •  Szkolenie skierowane jest do specjalistów z obszaru sprzedaży, marketingu, trade marketingu (marketingu handlowego) oraz rozwoju biznesu. 
  •  To szkolenie przeznaczone jest dla osób, którzy aktywnie uczestniczą w procesie kształtowania cen i tworzenia polityki cenowej lub pełnią rolę kluczowego ogniwa w komunikacji cenowej z otoczeniem.

Zapewniamy: obiad, przerwy kawowe, certyfikaty i materiały szkoleniowe.

 Zarejestruj się najpóźniej do 7 lipca 2025. Dziękujemy.

Korzyści

  •  Odkryjesz, że cena jest wynikiem wielu istotnych elementów i celów, a to Ty podejmiesz decyzje, które z nich są kluczowe dla Twojego biznesu
  •  Dowiesz się, że na postrzeganie ceny przez otoczenie wpływa szereg czynników, nauczymy Cię ich identyfikować i zaprezentujemy narzędzia, dzięki którym nawet wyższe ceny mogą być akceptowalne
  •  Zapoznasz się z różnymi strategiami cenowymi i sposobami ustalania cen - dowiesz się, kiedy stosować poszczególne podejścia oraz jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  •  Rozwiążesz wiele realnych studiów przypadków, co przygotuje Cię do podejmowania trafnych decyzji w obszarze cen zarówno na poziomie zarządzania produktem, jak i kategorią produktową
  •  Na konkretnych przykładach nauczysz się, jak unikać popełniania błędów w przyszłości oraz jakie rozwiązania przynoszą realne efekty.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Cena – element marketingu mix, najważniejsze narzędzie marketera

  • Znaczenie ceny w pracy marketera - m.in. generowanie budżetów
  • Trendy i wyzwania w zarządzaniu cenami
  • Odpowiedzialność za ceny w organizacji – sprzedaż czy marketing – jak to połączyć?
  • Przekonania ludzkie jako siła napędowa lub bloker działań cenowych

2. Czynniki kształtowania cen z perspektywy przedsiębiorcy i klienta

  • Czym kieruje się klient kupując produkty/usługi a czym przedsiębiorca
  • Zasada 3C w ustalaniu cen
  • Marża i narzut – jak je policzyć i jakie są różnice

3. Warsztat – ustalanie ceny dla wybranego produktu

  • 12 kroków do udanej strategii cenowej
  • Zespołowa analiza założeń i propozycji cenowych
  • Prezentacja ceny przed zespołem handlowym, managerem, zarządem

Warsztat podczas, którego uczestnicy będą kształtować cenę, będą zbierać argumenty do uzasadnienia przyjętej ceny. Uczestnicy będą również prezentować swoje propozycje przed grupą, która wcieli się również w role zarządu czy działu sprzedaży. Role podczas warsztatu będą się zmieniać.

4. Strategie cenowe w tradycyjnych kanałach sprzedaży i e-commerce

  • Co zawiera strategia cenowa i jakie jest jej znaczenie
  • Strategia oparta na wartości – sposoby tworzenia wartości
  • Strategie w oparciu o klienta
  • Strategie w oparciu o konkurencję
  • Cechy wygrywających strategii cenowych
  • Case studies z rynku polskiego i rynków zagranicznych
  • Uczestnicy będą określać strategie cenowe dla wybranych produktów i usług.

5. AI – sztuczna inteligencja i jej pomoc w kształtowaniu strategii cenowych

  • Jak napisać prompt – co uwzględnić, aby otrzymać to czego potrzebujemy
  • Jak ocenić propozycję AI

6. Strategie w zarządzaniu cenami

  • Strategie w dobie kryzysu i inflacji
  • Przejęcie marki przez nowego właściciela i reaktywowanie marki
  • Polityka rabatowa i sposoby na ograniczanie rabatów
  • Strategiczne obniżki cen a regularne rabatowanie
  • Nieszablonowe sposoby na zarządzanie ceną w fazie schyłkowej produktu
  • Warsztat i praca z realnymi case studies

7. Krajobraz cen – narzędzie do wizualizacji położenia cenowego i podejmowania strategicznych decyzji

  • Decyzje o rozszerzaniu asortymentu w kontekście cen
  • Szanse i zagrożenia wynikające z posiadania marek z różnych półek cenowych

8. Psychologia w zarządzaniu cenami

  • Znaczenie mechanizmów psychologicznych
  • Praktyczne sposoby, które wzmacniają cenę i przekonują klienta do zakupu(kotwice cenowe, wysokość rabatów, magia środka, itp.)

9. Komunikacja w obszarze cen

  • Komunikacyjna rola ceny
  • Dlaczego nasze produkty mają takie ceny – komunikacja marketingu z zespołami handlowymi
  • Komunikacja z sieciami retail i/lub dystrybutorami podczas wprowadzania produktu i wdrażania polityki cenowej
  • Komunikacja zmian cenowych – podwyżki, obniżki

9. Polityka cenowa w firmie

  • Polityka cenowa, strategia – czym się różnią
  • Jakie firmy mają politykę cenową a jakie nie
  • Przykłady tzw. inteligentnych polityk cenowych
  • Idealny opiekun cen
  • Sposoby na zmianę polityki cenowej w organizacji
  • Mój plan na zmianę

10. Sesja pytań i odpowiedzi - wręczenie certyfikatów

Trener Marketingu

Izabela Bohdan-Talmont

Doświadczona trenerka i menedżer marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami, produktami, strategiach marketingowych i trade marketingu. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała jako menedżer działów sprzedaży i marketingu firm FMCG: Kamis (McCormick), Eveline Cosmetics, 3M, Canpol, Spectrum Brands, Medela. Obecnie członek zarządu Emipak, współpracuje z drukarniami fleksograficznymi. Od 2011 roku prowadzi szkolenia biznesowe, koncentrując się na marketingu B2B, trade marketingu, zarządzaniu marką i polityce cenowej. Zrealizowała setki szkoleń dla firm z różnych branż. Autorka publikacji w Marketer+, E-commerce w Polsce, OOH Magazine, Świecie Druku, prelegentka konferencji branżowych i panelistka ekspercka BNP Paribas. W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką i strategiami to jej główne obszary szkoleniowe.