Zachowania konsumenckie - jak zrozumieć klientów i wpływać na ich wybory

Start: 02 GRUDNIA 2025

Czas trwania: 1 DZIEŃ

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja: WARSZAWA

Cena: 1150 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58. ZAPEWNIAMY: certyfikaty, materiały, przerwy kawowe, obiady.

RABATY

EARLY BIRD: zamówienie min. 30 dni przed szkoleniem – 5%
TEAM: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15%

ZAPISZ SIĘ - LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Zapisz się najpóźniej 7 DNI przed terminem.
Grupy do 12 osób = więcej uwagi i wsparcia trenera, wymiana doświadczeń, komfort i realne efekty.

MASZ PYTANIA?

beata@kfk.pl    22 1189 002 (9-17)

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

  •  Menedżerowie i specjaliści ds. marketingu, sprzedaży oraz Customer Experience
  •  Osoby odpowiedzialne za komunikację z klientem (B2C oraz B2B – reklama, PR, social media)
  •  Właściciele firm, którzy chcą świadomie projektować doświadczenia klientów i zwiększać ich lojalność

KORZYŚCI

  •  Zrozumiesz, dlaczego klienci kupują – jakie emocje, potrzeby i sytuacje wpływają na ich decyzje
  •  Nauczysz się analizować insighty i przekładać je na skuteczne działania marketingowe
  •  Przećwiczysz projektowanie doświadczeń i komunikatów, które budują zaangażowanie

FORMA SZKOLENIA

Krótkie części wykładowe + ćwiczenia, analiza case studies i praca warsztatowa – uczestnicy są aktywnie zaangażowani przez cały czas trwania szkolenia.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Mózg na zakupach - jak klienci podejmują decyzje

  • Emocje czy rozsądek - dwa sposoby podejmowania decyzji
  • Dlaczego ludzie często wybierają to, co „łatwiejsze”
  • Jak klienci naprawdę oceniają wartość produktów i ofert

Dyskusja i case studies: dlaczego proste komunikaty działają najlepiej?

2. Człowiek jako istota społeczna

  • Wpływ otoczenia i kultury na wybory konsumentów
  • Siła opinii, rekomendacji i trendów („wszyscy tak robią”)

Dyskusja i ćwiczenia na przykładach

3. Otoczenie i zmysły w decyzjach klientów

  • Jak miejsce zakupów, kolory, dźwięki czy zapachy wpływają na wybory klientów
  • Rola pięciu zmysłów w budowaniu doświadczeń klienta
  • Jak proste elementy otoczenia pomagają tworzyć nawyki zakupowe

Ćwiczenie: mapa zachowań klienta - jak zaprojektować otoczenie sprzyjające zakupom

4. Klient nie zawsze wybiera racjonalnie

  • Najczęstsze błędy i skróty myślowe przy podejmowaniu decyzji
  • Przykłady w sprzedaży:
    subtelne sugestie („torowanie”)
    podążanie za większością („owczy pęd”),
    znaczenie ustawień domyślnych („opt-in / opt-out”),
    strach przed stratą („lepiej nie stracić niż zyskać”).

Ćwiczenie: jak projektować komunikaty, które uwzględniają te mechanizmy

5. Jak tworzyć komunikację, która wpływa na wybory klientów

  • Decydujące momenty - co sprawia, że zapamiętujemy markę
  • Emocje i zmysły w komunikacji
  • Budowanie zainteresowania i zaskoczenia
  • Jak marki tworzą doświadczenia, które przyciągają klientów

Ćwiczenie: projektowanie sytuacji, która skłania klienta do zakupu

Trener Marketingu

Dr Agnieszka Chęś

Trener biznesu, menedżer projektów marketingowych, m.in. strategii customer experience management (CX), facylitatorka procesów projektowania produktów i usług - Design Thinking. W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia Customer Experience Management oraz Zachowania i insighty konsumenckie - "Dlaczego klienci kupują? Jak zrozumieć klientów i wpływać na ich wybory". Jest wykładowcą w The Paris School of Business we Francji, a także profesorem i badaczem na Uniwersytecie WSB Merito.
Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim i na Półwyspie Arabskim. W pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Prowadziła badania dotyczące marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. Członek Zarządu SIETAR Polska - Society for Intercultural Education, Training and Research. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: Google (Projektanci Innowacji), Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Orange, T-Mobile, Oman Airport Management Company.