22 211 89 11
szkolenia@kfk.pl

Trade Marketing dla sukcesu sprzedaży

Data rozpoczęcia:
23 CZERWCA 2025

Czas trwania:
2 DNI

Godziny:
9:00-16:00

Lokalizacja:
WARSZAWA

Cena:
2250 PLN netto +23% VAT

Status szkolenia:
POTWIERDZONE


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!

RABATY I KOLEJNE DATY

2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie

NIE ODPOWIADA CI DATA?

Zapytaj o kolejną: szkolenia@kfk.pl

ZAMÓW SZKOLENIE

Informacje

Podczas szkolenia warsztatowo przećwiczysz projektowanie akcji trade marketingowych.

 Zarejestruj się najpóźniej do 16 czerwca 2025. Dziękujemy.

Zapewniamy: obiady, przerwy kawowe, certyfikaty i materiały szkoleniowe.

Korzyści

  •  Zwiększenie skuteczności działań marketingu handlowego i budowanie pozytywnego wizerunku produktów i firmy
  •  Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku
  •  Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
  •  Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży i umiejętność projektowania akcji promocyjnych
  •  Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów 
  •  Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Trade marketing jako kluczowe narzędzie wzrostu sprzedaży

  • Jak trade marketing wspiera sprzedaż i przewagę konkurencyjną?
  • Kluczowe funkcje i cele działań trade marketingowych
  • Co musisz wiedzieć o kanałach dystrybucji, by skutecznie planować i wdrażać działania

2. Przegląd i rola dostępnych narzędzi trade marketingowych - wybór narzędzi do konkretnych celów

  • Promocje sprzedażowe - rabaty, kupony
  • Materiały POS - stojaki reklamowe, plakaty, ulotki, banery, naklejki
  • Reklama w miejscu sprzedaży - ekrany reklamowe, kioski informacyjne.
  • Merchandising - prezentacja produktów na półkach i dbanie o estetykę wystaw
  • Szkolenia dla personelu sklepów, aby lepiej promować produk
  • Programy lojalnościowe, konkursy i loterie z nagrodami
  • Promocje cross-sellingowe, oferty łączone
  • Wsparcie marketingowe dla dystrybutorów i detalistów - dostarczanie materiałów reklamowych, wsparcie logistyczne, wspólne kampanie reklamowe

3. Projektowanie działań trade marketingowych

  • Analiza potrzeb i preferencji klientów w kontekście zakupów w punktach sprzedaży
  • Dobór i lokalizacja materiałów POS (Point of Sale) dla maksymalnej widoczności i efektywności
  • Współpraca z działem sprzedaży oraz dostosowanie działań marketingowych do ich celów

4. Różnice w trade marketingu B2C i B2B

  • Segmentacja klientów i dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorców B2C i B2B
  • Specyfika procesu zakupowego i wpływ relacji na decyzje zakupowe w B2B
  • Odmienne kanały dystrybucji i ich wpływ na strategie marketingowe
  • Rola budowania relacji w długofalowych działaniach B2B vs. działania nastawione na szybki efekt w B2C

5. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich

  • Analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów 
  • Tworzenie Buyer Persony
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku

6. Efektywne zarządzanie ceną i promocją

  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-selling  do zwiększenia średniej wartości koszyka
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell

 

DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii
  • Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)

2. Komunikacja w trade marketingu

  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu

3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie

  • Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
  • Współpraca z producentami i dostawcami

WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji

  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
  • Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
  • Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe

5. Budowanie skutecznych prezentacji

  • Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
  • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
  • Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
  • Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej

Mogą Cię również zainteresować te szkolenia:

Polityka cenowa i strategie cenowe. Trendy i wyzwania pricingu

Marketing B2B - skuteczne narzędzia, budowanie relacji i komunikacja z klientami

Trener Marketingu

Izabela Bohdan-Talmont

Doświadczona trenerka i menedżer marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami, produktami, strategiach marketingowych i trade marketingu. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała w działach sprzedaży i marketingu firm FMCG: Kamis (McCormick), Eveline Cosmetics, 3M, Canpol, Spectrum Brands, Medela. Obecnie członek zarządu Emipak, współpracuje z drukarniami fleksograficznymi. Od 2011 roku prowadzi szkolenia biznesowe, koncentrując się na marketingu B2B, trade marketingu, zarządzaniu marką i polityce cenowej. Zrealizowała setki szkoleń dla firm z różnych branż. Autorka publikacji w Marketer+, E-commerce w Polsce, OOH Magazine, Świecie Druku, prelegentka konferencji branżowych i panelistka ekspercka BNP Paribas. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe.