Marketing handlowy dla sukcesu sprzedaży - trade marketing

Start: 17 LISTOPADA 2025
Koniec: 18 LISTOPADA 2025

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja: WARSZAWA

Cena: 2150 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
POTWIERDZONE • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58. ZAPEWNIAMY: certyfikaty, materiały, przerwy kawowe, obiady.

RABATY

EARLY BIRD: zamówienie min. 30 dni przed szkoleniem – 5%
TEAM: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15%

ZAPISZ SIĘ - LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Zapisz się najpóźniej 7 DNI przed terminem.
Grupy do 12 osób = więcej uwagi i wsparcia trenera, wymiana doświadczeń, komfort i realne efekty.

MASZ PYTANIA?

beata@kfk.pl    22 1189 002 (9-17)

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

  • Specjalistów i menedżerów trade marketingu oraz category managementu w firmach FMCG
  • Osób odpowiadających za współpracę z sieciami handlowymi (działy sprzedaży, KAM, marketing handlowy)
  • Menedżerów produktów i brand managerów, którzy muszą skutecznie bronić cen i argumentować wartość oferty

KORZYŚCI

  • Skuteczniejsze działania trade marketingowe – lepszy wizerunek produktów i wyższa sprzedaż
  • Umiejętność dostosowania strategii cenowej oraz planowania promocji do potrzeb rynku i kanałów dystrybucji
  • Lepsza komunikacja i argumentacja handlowa – większa skuteczność w rozmowach z sieciami/sprzedawcami

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Trade marketing jako kluczowe narzędzie wzrostu sprzedaży

  • Jak trade marketing wspiera sprzedaż i przewagę konkurencyjną?
  • Kluczowe funkcje i cele działań trade marketingowych
  • Kanały dystrybucji – kluczowe informacje do skutecznego planowania działań
  • Jak współpracować z sieciami handlowymi i dystrybutorami?

2. Rola narzędzi trade marketingowych

  • Promocje sprzedażowe - rabaty, kupony
  • Materiały POS - stojaki reklamowe, plakaty, ulotki, banery, naklejki
  • Reklama w miejscu sprzedaży - ekrany reklamowe, kioski informacyjne
  • Merchandising - prezentacja produktów na półkach i dbanie o estetykę wystaw
  • Szkolenia dla personelu sklepów, aby lepiej promować produkty
  • Programy lojalnościowe, konkursy i loterie z nagrodami
  • Promocje cross-sellingowe, oferty łączone
  • Wsparcie marketingowe dla dystrybutorów i detalistów

3. Projektowanie działań trade marketingowych

  • Analiza potrzeb i preferencji klientów w kontekście zakupów w punktach sprzedaży
  • Dobór i lokalizacja materiałów POS (Point of Sale)
  • Współpraca z działem sprzedaży oraz dostosowanie działań marketingowych do ich celów

4. Różnice w trade marketingu B2C i B2B

  • Segmentacja klientów i dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorców B2C i B2B
  • Specyfika procesu zakupowego i wpływ relacji na decyzje zakupowe w B2B
  • Odmienne kanały dystrybucji i ich wpływ na strategie marketingowe
  • Rola budowania relacji w długofalowych działaniach B2B vs. działania nastawione na szybki efekt w B2C

5. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich

  • Analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów
  • Co wiesz o swoim kliencie? Ukryte motywacje
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku

6. Zarządzanie ceną i promocją

  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-selling do zwiększenia średniej wartości koszyka
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell


DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną - case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii
  • Dlaczego jedne marki potrafią utrzymać swoje ceny, a inne tracą je w rozmowach z siecią, sklepem?

2. Komunikacja w trade marketingu

  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu

3. Rodzaje akcji „Tailor Made Promo” i ich przygotowanie

  • Zarządzanie i rozliczanie akcji „TMP”
  • Współpraca z producentami i dostawcami

WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji

  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
Trener Marketingu

Izabela Bohdan-Talmont

Doświadczona trenerka i menedżer marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu markami, produktami, strategiach marketingowych i trade marketingu. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała jako menedżer działów sprzedaży i marketingu firm FMCG: Kamis (McCormick), Eveline Cosmetics, 3M, Canpol, Spectrum Brands, Medela. Obecnie członek zarządu Emipak, współpracuje z drukarniami fleksograficznymi. Od 2011 roku prowadzi szkolenia biznesowe, koncentrując się na marketingu B2B, trade marketingu, zarządzaniu marką i polityce cenowej. Zrealizowała setki szkoleń dla firm z różnych branż. Autorka publikacji w Marketer+, E-commerce w Polsce, OOH Magazine, Świecie Druku, prelegentka konferencji branżowych i panelistka ekspercka BNP Paribas. W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką i strategiami to jej główne obszary szkoleniowe.