E-commerce - strategie sprzedaży online

Start: 23 PAŹDZIERNIKA 2025

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 9:00-15:00

Lokalizacja: ONLINE

Cena: 1650 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

ONLINE / NA ŻYWO. 7 dni przed szkoleniem wyślemy link. Klikniesz i dołączysz do szkolenia na Clickmeeting. Zapewniamy materiały szkoleniowe i CERTYFIKATY

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów dziś – fakturę opłacisz później. Zgłoś się najpóźniej 7 dni przed szkoleniem. Jeśli później - napisz: szkolenia@kfk.pl

RABATY

Early bird: 5% - zgłoszenie min. 30 dni wcześniej
Team: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15% zniżki!

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Grupy do 12 osób = więcej uwagi trenera, konkretne odpowiedzi, wymiana doświadczeń, komfort i realna wartość.
Zarezerwuj swoje miejsce.

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

Opinie o szkoleniu

  •  Pełny profesjonalizm. Świetny warsztat. Mnóstwo wartościowych inspiracji i pomysłów do działania. (Andrzej R. Farmer CO)
  •  To szkolenie otworzyło mi oczy na wiele aspektów w zakresie e-commerce. Każdy temat poruszony przez prowadzącego jest dla mnie cenny i z pewnością przyniesie korzyść dla mnie samego (rozwój) i firmy (projekt e-commerce). (Tomek, Macmillan Polska)

KORZYŚCI

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  •  Jak zaprojektować karty produktowe, kategorie i stronę główną sklepu
  •  Jak zaprojektować checkout w sklepie online i uzyskać wysokie konwersje
  •  Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, jak uniknąć błędów w momencie zakupu
  •  Jak używać SEO i content marketing sklepie internetowym
  •  Jak generować leady i czym jest lead nurturing
  •  Jak poprawnie zaprojektować landing page
  •  Jakich systemów transakcyjnych użyć
  •  Jak mierzyć i analizować efektywność sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA

1. Sprzedaż online

1. Polski klient e-commerce

  • Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
  • Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
  • Efekt ZMOT, ROPO, CJ i marketing rekomendacji w praktyce
  • Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
  • Ewolucja platform e-commerce i trendy: mobile shopping, social shopping, conversational commerce, etc.

Ćwiczenie praktyczne – mapowanie punktów styku na ścieżce decyzyjnej klienta (customer journey map)

2. Projektowanie sprzedaży online

  • Specyfika projektowania e-commerce i serwisów transakcyjnych
  • Projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
  • Projektowanie procesów sprzedażowych i check-out w sklepie online
  • Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka – najczęściej popełniane błędy
  • Jak uzyskiwać wysokie konwersje ze sprzedaży
  • Checklista sklepu online – TOP10 kluczowych elementów mających wpływ na sprzedaż online
  • Content marketing w sklepie internetowym – efektywne tytuły, dobre opisy, słowa kluczowe
  • Psychologia zachowań konsumentów online – skuteczny wpływ na motywacje klienta i nakłanianie do zakupu

Ćwiczenie praktyczne – analiza lejków sprzedażowych

3. Platformy sklepów internetowych

  • Własna czy dzierżawiona?
  • Jak wybrać optymalną platformę e-commerce
  • Kryteria wyboru: licencje, abonament, prowizje

4. Obsługa klienta w e-commerce

  • Skuteczna i szybka komunikacja z klientem
  • Logistyka: terminowe dostawy, zwroty towarów przez klienta
  • Komunikacja i obsługa posprzedażowa
  • Zdobywanie zaufania klienta w sklepie internetowym

5. Promocja i reklama sklepu internetowego

  • W jaki sposób generować jakościowy ruch w serwisach sprzedażowych – praktyki rynkowe liderów
  • Przegląd pro-sprzedażowych kanałów e-commerce (performance marketing)
  • SEO i content marketing w e-commerce
  • Promocja online – direct response, e-mail marketing, marketing automation
  • Promocja sklepu internetowego w Google Ads: wyszukiwarka, Google Merchant Center, retargeting i Google Display Network

Ćwiczenie – audyt sklepu internetowego pod kątem SEO

6. Dobór taktyki i narzędzi reklamowych w zależności od wielkości sklepu i budżetu

  • Niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-commerce
  • Platformy i narzędzia do pomiaru działań i analizy konkurencji online

Przykłady aktywności – Polska i benchmarki zagraniczne dla wybranych branż

2. Generowanie leadów – pozyskiwanie klientów i zapytań

1. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać klientów

  • Leady marketingowe i sprzedażowe: identyfikowanie przypadkowych i obiecujących wizyt, rozpoznawanie zainteresowania, transformacja potencjalnego nabywcy w realnego klienta
  • Modele generowania leadów
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. Landing page i systemy transakcyjne

  • Jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
  • Strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu landing page
  • Sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www
  • Formularz kontaktowy – najlepsze wzorce i typowe błędy
  • Zapytania klientów, Q&A – jak projektować, by zwiększać konwersję?
  • Motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online

Ćwiczenie praktyczne – landing page i formularze: projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – mierzenie, analiza, optymalizacja sprzedaży

  • Monitoring i optymalizacja działań e-commerce
  • Kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
  • Kluczowe parametry mierzenia efektywności sklepu internetowego – od generowania ruchu do sprzedaży
  • Narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co i kiedy mierzyć, jak interpretować dane?

MOGĄ CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ INNE SZKOLENIA:

Marketing internetowy 2025
Google Ads dla początkujących
Praca z AI w praktyce – narzędzia, prompty i automatyzacja

Trener Marketingu

Artur Maciorowski

Ekspert digital marketingu, trener, konsultant i publicysta z ponad 15-letnim doświadczeniem w tworzeniu, wdrażaniu i optymalizacji strategii promocji i sprzedaży online. Współpracował z takimi markami jak Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Auchan Polska czy INFOR. W swojej pracy łączy strategiczne podejście z praktycznym warsztatem i umiejętnością przekładania celów biznesowych na skuteczne działania digitalowe. Absolwent prestiżowego programu The Chartered Institute of Marketing – Diploma in Professional Marketing oraz certyfikowanego kursu IBM Application Framework for e-business w Zurychu. Były redaktor prowadzący magazynu „Online Marketing Polska”. Autor książek: „E-marketing w praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing”, a także współautor publikacji „Wskaźniki marketingowe”. Certyfikowany trener DIMAQ IAB Polska, wykładowca SGH oraz tutor przedmiotu „Digital Strategy” w programie CIM. Od kilkunastu lat prowadzi intensywne szkolenia i warsztaty z obszaru digital marketingu – zarówno dla specjalistów i menedżerów, jak i wyższej kadry zarządzającej. Przeszkolił ponad 10 000 uczestników. W Akademii Marketingu KFK prowadzi cenione szkolenia: „Marketing internetowy – promocja i reklama firmy w internecie” oraz „E-commerce – skuteczna sprzedaż online i generowanie leadów”.