ARTYKUŁY O MARKETINGU

Szkolenie to nie koszt, to przewaga. Jakie są korzyści ze szkoleń?
Jeśli dziś nie szkolisz się regularnie, za rok możesz nie nadążać za trendami i narzędziami, co oznacza jedno: Twoja firma traci konkurencyjność.
Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują?
Masz dobrą ofertę, ale sprzedaż nie rośnie? Poznaj najczęstsze powody, przez które klienci nie kupują - i sprawdź, jak je skutecznie wyeliminować.
Merchandising - organizacja i ekspozycja towarów w sklepie
Poruszając się ze zwykłą prędkością pomiędzy sklepowymi półkami, klient jest w stanie ogarnąć wzrokiem około 300 różnych produktów w ciągu zaledwie 5 sekund.
Wygrywające strategie cenowe
Strategia cenowa to nie excel. Dobre, kreatywne strategie cenowe pracują na ten sukces sprzedażowy firmy.
Customer Experience Management i Customer Relationship Management - różnice
Niezależnie w jakiej firmie pracujesz lub zarządzasz marketingiem, klient zawsze jest w centrum działalności...

Platformy i sklepy Marketplace. Czym są i jak działają?
Marketplace to popularny sposób na prowadzenie biznesu online, charakteryzujący się prostotą...

Różnice między loterią promocyjną i konkursem promocyjnym
Organizacja konkursów i loterii to skuteczne narzędzia marketingowe, które mogą przyciągnąć uwagę klientów...
Hedoniczne kadrowanie
odnosi się do tego, jak ludzie próbują zmaksymalizować przyjemność psychologiczną i zminimalizować ból...
Efekt utopionych kosztów (sunk costs effect)
Jeśli zainwestowaliśmy w jakieś przedsięwzięcie swój czas, pieniądze, energię jesteśmy w stanie dalej trwać nawet...
Paradoks Veblena i Giffena
Gdy cena jakiegoś dobra rośnie, zgodnie z tzw. zdrowym rozsądkiem - jego popyt powinien spadać. Jednak nie zawsze tak się dzieje...
Heurystyki i błędy poznawcze
Heurystyki czyli skrócone, uproszczone strategie myślowe, które pomagają nam szybko podejmować decyzje i rozwiązywać problemy, przy minimalnym wysiłku poznawczym...
Teoria perspektywy i jej zastosowanie w marketingu
Ludzie podejmują decyzje nieracjonalnie, lecz w oparciu o subiektywne postrzeganie zysków i strat, przy czym straty bolą bardziej niż zyski tej samej wartości cieszą...
Wpadki marketingowe korporacji na globalnym rynku
W każdej firmie specjalistom od marketingu zdarza się popełniać pomyłki w promowawniu produktów, czasami bardzo kosztowne...
Trade Marketing poza sklepem - jak docierać do klientów w nowych miejscach?
Przypuszczam, że rozważając miejsca w trade marketingu większość z nas pomyśli o supermarkecie i sklepowej półce...
Zarządzanie marką i komunikacja marketingowa: jak skutecznie wyróżnić się na rynku?
W dobie nieograniczonego dostępu do informacji, wszechobecnej reklamy i natłoku komunikatów marketingowych, wyróżnienie się na rynku staje się wyzwaniem.
Content marketing
Firmy publikujące wartościowe treści generują o 67% więcej leadów niż te, które tego nie robią, a dobrze zaplanowany content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjna reklama.
Ocenianie ludzi - błędy, efekty, złudzenia
Tak długo jak jesteśmy ludźmi, będziemy się mylić - napisał słusznie Haruki Murakami. W ciągu swojego życia poznajemy wiele osób...
Współpraca marketingu i sprzedaży: jak rozbić mur dzielący dwa kluczowe działy?
Co zrobić, aby poprawić współpracę między działami marketingu i sprzedaży? Jak sprawić, by było mniej tarć, a więcej zrozumienia...
Trade marketing - wyzwania w marketingu handlowym
Aż 75% decyzji zakupowych podejmowanych jest bezpośrednio w miejscu sprzedaży, dlatego dobrze zaplanowany trade marketing - odpowiednia ekspozycja produktów, promocje i materiały POS...
Organizacja loterii promocyjnych w Polsce - nadzór, aspekty prawne i podatkowe
Organizacja loterii promocyjnej wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, aby uniknąć błędów i konsekwencji prawnych.
Marketing handlowy i zachowania klientów w sklepie
Decyzje zakupowe często są impulsywne, pod wpływem otoczenia i emocji. Aż 70% klientów zmienia decyzję zakupową w miejscu sprzedaży. Firmy, które ignorują znaczenie tego etapu, tracą szansę na...
Loteria promocyjna jako skuteczne narzędzie marketingowe - zasady, zaświadczenia i regulacje prawne
Loterie promocyjne to jedno z najbardziej angażujących narzędzi marketingowych, które skutecznie przyciąga uwagę klientów i zwiększa sprzedaż.
Korzyści z używania Google Analytics 4
Google Analytics 4 nie tylko śledzi ruch na stronie, ale dzięki modelowaniu danych i sztucznej inteligencji potrafi przewidywać zachowania użytkowników, nawet jeśli ci odrzucą pliki cookie
SEO: optymalizacja strony internetowej - najważniejsze wskazówki
75% użytkowników nigdy nie przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania w Google, jeśli Cię tam nie ma, dla klientów - nie istniejesz