Category Management dla producentów FMCG

Start: 06 LISTOPADA 2025

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja: WARSZAWA

Cena: 2250 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58. Zapewniamy: Certyfikaty, Materiały Szkoleniowe, Przerwy Kawowe, Obiady w Restauracji.

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów dziś – fakturę opłacisz później. Zgłoś się najpóźniej 7 dni przed szkoleniem. Jeśli później - napisz: szkolenia@kfk.pl

RABATY

Early bird: 5% - zgłoszenie min. 30 dni wcześniej
Team: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15% zniżki!

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Grupy do 12 osób = więcej uwagi trenera, konkretne odpowiedzi, wymiana doświadczeń, komfort i realna wartość.
Zarezerwuj swoje miejsce.

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

DLA KOGO SZKOLENIE?

  •  Managerów i specjalistów ds. marketingu oraz trade marketingu w firmach produkcyjnych
  •  Pracowników działów sprzedaży i rozwoju biznesu w sektorach: FMCG, elektro, DIY oraz innych branżach produktowych
  •  Osób odpowiedzialnych za współpracę z sieciami handlowymi i dystrybutorami
  •  Specjalistów ds. Category Management po stronie producenta
  •  Koordynatorów projektów związanych z asortymentem, merchandisingiem i promocjami w punktach sprzedaży

KORZYŚCI

  •  Zrozumienie, jak Category Management wspiera strategię producenta i cele sprzedażowe
  •  Praktyczne metody budowy i rozwoju kategorii, które zwiększają marżę producenta i wartość dla detalisty
  •  Reguły doboru asortymentu po stronie producenta: produkty core, must-have, opinio- i wolumenotwórcze
  •  Umiejętność tworzenia i obrony rekomendacji półki oraz planogramów w rozmowach z siecią
  •  Wykorzystanie danych shopperowych i KPI do decyzji asortymentowych, cenowych i promocyjnych
  •  Lepsza współpraca z detalistami: argumentacja biznesowa, wspólne cele kategorii i mierzenie efektów

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Category Management – rola producenta

  • Wprowadzenie do Category Management z perspektywy producenta
  • Mapa wpływu producenta na 8 kroków Category Management
  • Category Management jako narzędzie budowania relacji z siecią handlową
  • Proces Category Management – punkty styku: producent – detalista – klient

2. Strategia kategorii

  • Struktura kategorii i segmentacja z perspektywy zakupowej
  • Role kategorii (Destination, Routine, Convenience, Seasonal)
  • Jak producent może wspierać wybór i realizację roli kategorii
  • Motywy zakupowe i potrzeby shopperów – wykorzystanie insightów

3. Budowanie asortymentu i drzewo decyzyjne

  • Drzewo decyzyjne a sposób podejmowania decyzji przez klienta
  • Zasady budowania rekomendowanego asortymentu
  • Produkty core, must-have, opinio- i wolumenotwórcze
  • Głębokość i szerokość oferty – rekomendacje dla detalu

4. Merchandising i ekspozycja

  • Rola producenta w optymalizacji ekspozycji kategorii
  • Zasady merchandisingu wspierające decyzje zakupowe
  • Analiza półki: widoczność, stabilność, dostępność
  • Wspieranie wdrożeń planogramów – jak argumentować zmiany u detalisty

5. Planogramy i zarządzanie półką

  • Znaczenie planogramów w zarządzaniu przestrzenią handlową
  • Rekomendowanie układu półki i wykorzystanie danych shopperowych
  • Strefy promocyjne i działania POS – rola producenta
  • Zarządzanie półką: rotacja, zapas półkowy, ekspozycja wspierająca sprzedaż

6. Strategia cenowa i promocje

  • Percepcja ceny i wrażliwość cenowa shopperów
  • Rekomendacje producenta w zakresie cen i promocji
  • Wpływ ceny na rentowność kategorii i decyzje klienta
  • Regionalne różnice cen – jak je uwzględniać w analizach

DZIEŃ DRUGI

7. Marketing kategorii i działania wspierające

  • Zasady 4P w kontekście kategorii, nie tylko marki
  • Taktyki produktowe: komplementarność, substytucyjność, rotacja
  • Taktyki merchandisingowe: widoczność, kategoryzacja, komunikacja
  • Kampanie trade marketingowe wspierające rozwój kategorii

8. Analizy i narzędzia Category Management

  • Dane sprzedażowe – jak je wykorzystać
  • Analiza konkurencji i SWOT dla kategorii
  • Analiza ABC, rotacja i koszyk zakupowy (basket analysis)
  • Zastosowanie insightów do przygotowania rekomendacji dla sieci

9. KPI i mierzenie efektów Category Management

  • Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) z punktu widzenia producenta
  • KPI w relacji z siecią: wzrost kategorii, udział producenta, efektywność działań
  • Jak prezentować dane i efekty działań Category Management w rozmowach z siecią

MOGĄ CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ INNE SZKOLENIA:

Pricing i polityka cenowa
Trade Marketing
Zarządzanie produktem i cykl życia produktu

Trener Marketingu

Hanna Adamiak

Ekspert w obszarze Category Management i Product Management oraz sprzedaży z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w strategiach sprzedażowych, negocjacjach handlowych, wprowadzaniu nowych produktów na rynek oraz rozwijaniu portfolio produktów. Absolwentka Zarządzania i Marketingu w Warszawskiej Szkole Biznesu oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Ukończyła prestiżowe szkolenia, m.in. Przywództwo i przedsiębiorczość, ze znanym Robertem Kiyosaki i jego zespołem, czy Art of Deal, z Blairem Singerem, Robertem Kiyosaki (oba w Scottsdale, Arizona, USA); Category Management z brytyjską firmą srcg (UK- Szwajcaria), Lider i Manager, Negocjacje (DOOR Polska), Sprzedaż i Zarządzanie Klientami B2B i wieloma innymi. Stale podnosi swoje kompetencje poprzez uczestnictwo w różnych wydarzeniach biznesowych, konferencjach, warsztatach, webinarach, Z sukcesem kierowała projektami wprowadzania na rynek nowych produktów, m.in. Wild Bean Cafe w BP Polska, oraz wdrażała programy promocyjno-sprzedażowe, które zwiększały sprzedaż nawet o 40%. Współpracowała z klientami w Europie i Azji, rozwijając dystrybucję, wizerunek marki i sprzedaż. W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia z zakresu Category Management, zarządzania produktem, negocjacji handlowych i technik sprzedaży, dzieląc się praktycznym doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych i krajowych projektach.