AKADEMIA MARKETINGU ATRIUM TO TERAZ AKADEMIA KFK - TA SAMA JAKOŚĆ I NOWY PROSTY ADRES: KFK.PL
22 211 89 11
szkolenia@kfk.pl

Zarządzanie kategorią produktów - category management

Data rozpoczęcia:
22 MAJA

Czas trwania:
2 DNI

Godziny: 9:00-16:00

Lokalizacja:
WARSZAWA

Cena:
2250 PLN

Nie odpowiada Ci data? Zapytaj o kolejną: szkolenia@kfk.pl

MIEJSCE SZKOLENIA

WARSZAWA: Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!

RABATY I KOLEJNE DATY

2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie

Informacje

Zapewniamy: obiady, przerwy kawowe, certyfikaty i materiały szkoleniowe.

DLA KOGO SZKOLENIE?

  •  Właścicieli i kierowników oraz pracowników sklepów detalicznych
  •  Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych i merchandiserów
  •  Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  •  Pracowników działów sprzedaży producentów taki sektorów, jak: FMCG, Elektro, DIY
  •  Specjalistów ds. trade marketingu i zarządzania kategorią

Korzyści

  •  Uczestnicy dowiedzą się, jak zarządzanie kategorią wpływa na strategię firmy
  •  Przeanalizujemy metody budowania kategorii, które maksymalizują zyski i realizują cele zarówno detalistów, jak i producentów.
  •  Poznanie reguł doboru asortymentu, wyboru dostawców, ustalania celów sprzedażowych, analizy wyników oraz zwiększania zyskowności.
  •  Uczestnicy dowiedzą się, czym kieruje się kupujący i jak powstaje drzewo decyzyjne
  •  Zrozumienie znaczenie kluczowych parametrów kategorii produktowej oraz ich wpływ na sprzedaż, w tym szerokość i głębokość asortymentu, pozycjonowanie cenowe oraz parametry ekspozycji.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zarządzanie kategorią

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i producenta

2. Strategia kategorii

  • Struktura kategorii
  • Role kategorii
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

3. Drzewo decyzyjne – budowanie asortymentu

  • Drzewo decyzyjne – jak klient podejmuje decyzje
  • Cele i zasady budowania drzewa decyzyjnego
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów

4. Merchandising - organizacja powierzchni sklepu i budowanie planogramów

  • Jak wdrażać zasady merchandisingu i prawidłowo zaplanować i zorganizować powierzchnię sklepu
  • Proces budowania ekspozycji sklepu

PLANOGRAMY – czym są i jak je tworzyć?

  • Promocje i strefy promocji
  • Półka, asortyment, zapasy półkowe
  • Komunikacja i materiały POS

5. Strategie cenowe

  • Percepcja ceny przez klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii
  • Wpływ cen na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe i wrażliwość na promocje
  • Regionalne zróżnicowanie cen
  • Ceny w sklepie

6. Instrumenty marketingowe w Category Management

  • Zasady 4P
  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

7. Narzędzia do zarządzania kategorią

  • Analiza konkurencji
  • Analiza SWOT dla kategorii
  • Analiza produktów ABC
  • Analiza koszyka zakupowego
  • Rotacja produktowa

8. Wskaźniki KPI w Category Management

  • Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w zarządzaniu kategoriami
  • Wykorzystanie KPI do optymalizacji strategii kategorii
  • Przykłady KPI w zarządzaniu kategoriami: sprzedaż, marża, rotacja zapasów, udział rynkowy

9. Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

 
Trener Marketingu

Hanna Adamiak

Ekspert w obszarze sprzedaży, Category Management i Product Management z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w strategiach sprzedażowych, negocjacjach handlowych, wprowadzaniu nowych produktów na rynek oraz rozwijaniu portfolio produktów. Absolwentka Zarządzania i Marketingu w Warszawskiej Szkole Biznesu oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Pełniła role m.in. Dyrektora Marketingu, Channel Managera i Senior Category Managera w Eurocash S.A., zarządzając kategoriami produktów o wartości 250 mln zł, kierowała projektami marketingowymi dla sieci Delikatesy Centrum. Opracowywała modele biznesowe, prowadziła zaawansowane negocjacje z dostawcami, wdrażała strategii marketingowe. Z sukcesem kierowała projektami wprowadzania na rynek nowych produktów, m.in. Wild Bean Cafe w BP Polska, oraz wdrażała programy promocyjno-sprzedażowe, które zwiększały sprzedaż nawet o 40%. Współpracowała z klientami w Europie i Azji, rozwijając dystrybucję, wizerunek marki i sprzedaż. Prowadzi szkolenia z zakresu Category Management, zarządzania produktem, negocjacji handlowych i technik sprzedaży, dzieląc się praktycznym doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych i krajowych projektach.