Controlling marketingowy i tworzenie budżetu

Start: 29 PAŹDZIERNIKA 2025

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 10:00-17:00

Lokalizacja: WARSZAWA

Cena: 2250 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58. Zapewniamy: Certyfikaty, Materiały Szkoleniowe, Przerwy Kawowe, Obiady w Restauracji.

ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ

Zamów dziś – fakturę opłacisz później. Zgłoś się najpóźniej 7 dni przed szkoleniem. Jeśli później - napisz: szkolenia@kfk.pl

RABATY

Early bird: 5% - zgłoszenie min. 30 dni wcześniej
Team: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15% zniżki!

LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Grupy do 12 osób = więcej uwagi trenera, konkretne odpowiedzi, wymiana doświadczeń, komfort i realna wartość.
Zarezerwuj swoje miejsce.

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

OPINIE KLIENTÓW

  • Bardzo ciekawe szkolenie, duża dawka wiedzy praktycznej - polecam!, Olga Sasin, Pierre Fabre Medicament
  • Niesamowite, jak bardzo praktyczne mogą być zajęcia z budżety i controllingu, Justyna Błoch, ESA Logistica
  • Szkolenie nie pozwala się nudzić. Przez cały czas można dowiedzieć się czegoś wartościowego. Miła atmosfera, wiedza podana w sposób super interesujący!, Aneta Nowakowska, Telewizja Puls

KORZYŚCI

  •  Zdobędziesz umiejętność oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych w oparciu o konkretne wskaźniki i dane
  •  Nauczysz się stosować narzędzia controllingu i budżetowania marketingowego, by lepiej planować i rozliczać działania
  •  Będziesz potrafić analizować działania marketingowe na podstawie danych liczbowych, statystyk sprzedaży i efektów rynkowych
  •  Wypracujesz praktyczny system controllingu, który wesprze podejmowanie trafnych decyzji biznesowych
  •  Nauczysz się, jak określać cele marketingowe, monitorować skuteczność działań i wprowadzać niezbędne korekty
  •  Opanujesz obliczanie ROI w marketingu oraz innych wskaźników opłacalności inwestycji marketingowych, by skutecznie zarządzać budżetem

PROGRAM SZKOLENIA

1. Poziomy pomiaru efektów i budżetowania w marketingu

  • Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
  • Kaskada efektów - potencjał rynkowy - wyniki rynkowe - wyniki finansowe
  • Efekty dotyczące potencjału rynkowego i finansowe
  • Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów oraz ich wpływ na budżetowanie działań marketingowych

2. MARKETING ROI - gra strategiczna i symulacja w zarządzaniu efektami i budżetem marketingowym

  • Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
  • Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
  • Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
  • Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe, wnioski i wpływ decyzji na budżet marketingowy

3. Controlling marketingu operacyjnego - jak mierzyć efekty działań marketingowych?

  • Wskaźniki potencjału rynkowego - jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
  • Świadomość i wizerunek marki
  • Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
  • Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
  • Lojalność klientów
  • Dostępność i pozycja produktów w sklepie

4. Analiza efektów rynkowych - jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?

  • Analiza sprzedaży i udziałów rynku
  • Wskaźniki: penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
  • Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
  • Analiza możliwości finansowych klienta (customer equity), sprzedaży dodatkowej (crossselling i upselling) i optymalne alokowanie budżetu marketingowego

5. Analiza wskaźników efektów finansowych i planowanie budżetu

  • Koszty i efekty marketingowe
  • Rentowność sprzedaży
  • Rachunek rentowności klienta
  • Metoda progu rentowności
  • Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych - ROI
  • Kluczowe wskaźniki wspierające budżetowanie działań marketingowych

6. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży

  • Ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
  • Rozliczaniu i kontroli planu
  • Ustalenie ROI działań marketingowych
  • Korekta działań marketingowych

7. Controlling marketingu strategicznego - czy wybrana strategia się sprawdza?

  • Controlling wartości klienta
    Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
    Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
  • Controlling wartości marki
  • Marketingowa karta wyników

8. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)

  • Audyt strategii marketingowej
  • Audyt procesów planowania marketingowego i budżetowania

9. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingu w firmie

MOGĄ CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ INNE SZKOLENIA:

Zarządzanie produktem i cykl życia produktu
Polityka cenowa w firmie - Pricing
Strategie i plany marketingowe

Trener Marketingu

Michał Dziekoński

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w Orlando (USA).
Prowadzi zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim. W swoich szkoleniach adaptuje tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych.
W Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte z zakresu: zarządzania produktem, wprowadzania nowych produktów na rynek, controllingu marketingowego i budżetowania, tworzenia planów i strategii marketingowych. Jest autorem książek: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.