Nadzór i organizacja loterii promocyjnych i konkursów - prawo i podatki

Start: 18 LISTOPADA 2025
Koniec: 19 LISTOPADA 2025

Czas trwania: 2 DNI

Godziny: 9:00-15:00

Lokalizacja: ONLINE

Cena: 1550 PLN netto +23% vat

Status szkolenia:
ZBIERANIE GRUPY • DOŁĄCZ


MIEJSCE SZKOLENIA

ONLINE / NA ŻYWO. 7 dni przed szkoleniem dostaniesz link do ClickMeeting - klikasz i dołączasz do szkolenia (bez logowania i zakładania konta). Po szkoleniu otrzymasz: materiały i certyfikat

RABATY

EARLY BIRD: zamówienie min. 30 dni przed szkoleniem – 5%
TEAM: 2 osoby – 5%, 3+ osoby – 10%
Rabaty łączą się – zyskaj nawet 15%

ZAPISZ SIĘ - LICZBA MIEJSC OGRANICZONA

Zapisz się najpóźniej 7 DNI przed terminem.
Grupy do 12 osób = więcej uwagi i wsparcia trenera, wymiana doświadczeń, komfort i realne efekty.

MASZ PYTANIA?

beata@kfk.pl    22 1189 002 (9-17)

ZAMÓW SZKOLENIE

INFORMACJE

Szkolenie już wkrótce, zapisz się najpóźniej 12 października.

Dla kogo szkolenie?

  •   Specjaliści ds. marketingu i promocji planujący loterie, konkursy lub programy lojalnościowe
  •   Pracownicy agencji reklamowych i eventowych obsługujących akcje promocyjne
  •   Osoby z działów prawnych lub compliance, które nadzorują dokumentację i rozliczenia akcji promocyjnych

Opinie klientów:

Szkolenie świetnie wyjaśnia najważniejsze kwestie związane z organizacją gier hazardowych, loterii promocyjnych i konkursów – Marta Kowalska-Owczarek, PKN Orlen S.A.
Bardzo profesjonalnie, merytorycznie, sympatycznie, z uśmiechem – Katarzyna Fiecek, Totalizator Sportowy
Wszystko jasno wyjaśnione. Bardzo duża wiedza merytoryczna i zaangażowanie prowadzącej – Weronika Gruchała-Węsierska, Invena S.A.

KORZYŚCI

  •   Szkolenie zgodne z Ustawą o grach hazardowych z 15 grudnia 2016 r. oraz aktualnymi rozporządzeniami
  •   Na życzenie uczestnika może zostać wystawione zaświadczenie upoważniające do nadzoru nad loteriami promocyjnymi (koszt 1000 zł netto + 23% VAT – wystawiane przez dr Beatę Wenture-Dudek)
  •   Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest przedstawienie aktualnego (do 30 dni) zaświadczenia o niekaralności

PROGRAM SZKOLENIA

1. Planowanie i przeprowadzanie loterii promocyjnych i konkursów

  • zalety loterii promocyjnej jako skutecznego narzędzia marketingowego
  • rodzaje najczęściej przeprowadzanych loterii i konkursów
  • preferencje i oczekiwania klientów

2. Planowanie i wdrożenie akcji promocyjnych

  • budżet i termin
  • uzyskanie stosownych zezwoleń
  • odbiorcy

3. Wybór optymalnych form prowadzenia akcji promocyjnych

  • wybór rodzaju akcji do konkretnej grupy docelowej
  • wybór i dopasowanie sposobów i strategii działania
  • wybór nagród
  • nowoczesne technologie IT wspierające organizację akcji promocyjnych
  • badanie efektywności prowadzonych akcji

4. Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie loterii

  • organy wydające zezwolenia
  • wykaz dokumentów niezbędnych do uzyskania zezwolenia oraz wzory dokumentów
  • wymagane zaświadczenia i zabezpieczenia loterii
  • zagwarantowanie osoby prowadzącej loterię

5. Prawidłowy przebieg i rozliczenie loterii

  • urządzenia losujące i wymogi prawne
  • losowania manualne
  • zabezpieczenie udziałów w grze
  • obowiązek sprawozdawczy dotyczący podsumowania i rozliczenia gier

6. Aspekty prawne związane z akcjami promocyjnymi

  • loterie promocyjne
  • loterie audioteksowe
  • konkurs promocyjny
  • program lojalnościowy

7. Rodzaje nagród i konsekwencje ich wyboru w ujęciu podatkowym

  • Nagrody rzeczowe
  • Nagrody pieniężne
  • Nagroda rzeczowo-pieniężna
  • Karty rabatowe, bonusy oraz vouchery

7. Podatki od nagród - opodatkowanie uczestnika akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Warunki zwolnienia z opodatkowania
  • Dokumentacja potrzebna dla uczestnika akcji promocyjnej - PIT 8C, PIT 11

8. Opodatkowanie organizatora akcji promocyjnej

  • Podatek dochodowy: jakie wydatki są zaliczane i jakie nie są zaliczane do kosztów podatkowych
  • Podatek VAT oraz wyłączenia z opodatkowania VAT; odliczenia podatku VAT naliczonego
  • Przekazania nieodpłatne oraz poniżej wartości rynkowej
  • Dokumentacja potrzebna dla organizatora akcji promocyjnej w zakresie podatku dochodowego i VAT

9. Konstruowanie mechanizmów i dokumentów dotyczących akcji promocyjnych, loterii

  • Loterie promocyjne
    przygotowanie Wniosku, Regulaminu Loterii, Regulaminu Pracy Komisji, prawidłowego wzoru gwarancji bankowej, pełnomocnictw, pokwitowań wydania nagród laureatom
  • Konkursy
    przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Konkursu, prawidłowych protokołów z rozstrzygnięcia, pokwitowań wydania nagród zwycięzcom konkursu
  • Programy lojalnościowe
    przygotowanie bezpiecznego Regulaminu Programu, wydanie nagród zwycięzcom programu

10. Rozliczanie oraz zamykanie akcji promocyjnych, loterii

  • przygotowanie sprawozdań i rozliczeń akcji promocyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawnych
  • odpowiedzialność organizatora akcji

11. Ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych

  • organy kontrolujące
  • ryzyka związane z prowadzeniem akcji promocyjnych
  • odpowiedzialność karna za stwierdzone nieprawidłowości w organizacji, przeprowadzeniu akcji promocyjnych

MOGĄ CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ INNE SZKOLENIA:

Organizacja Loterii promocyjnych
Psychologiczne techniki w kampaniach marketingowych
Zachowania konsumenckie i insighty

Trener Marketingu

Dr Beata Wentura-Dudek

Ekspertka w zakresie prawnych i podatkowych aspektów organizacji loterii, konkursów promocyjnych i programów lojalnościowych, w Akademii Marketingu KFK prowadzi szkolenia z tego zakresu. Od ponad 20 lat zajmuje się obsługą formalno-prawną akcji marketingowych i ochroną danych osobowych. Doktor nauk ekonomicznych, doktorantka prawa, wykładowczyni akademicka. Absolwentka studiów podyplomowych z Prawa Karnego, Gospodarczego i Skarbowego oraz Ochrony Danych Osobowych. Autorka książki „Organizacja loterii promocyjnych w Polsce” Prelegentka konferencji branżowych, m.in. Pulsu Biznesu i Nowoczesnej Firmy. Współpracuje z agencjami reklamowymi, bankami, centrami handlowymi i firmami z różnych branż. Przeprowadziła kilkaset szkoleń i konsultacji dla firm, m.in. Totalizatora Sportowego, Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie, Grupy Orlen SA.